دانش‌آموزان در مدرسه هوشمند نقش یاددهنده و یادگیرنده را برعهده دارند. در این مدرسه، برنامه درسی محدودکننده نیست و به دانش‌آموزان اجازه داده می‌شود از برنامه‌های درس خود فراتر گام بردارند. در این مدرسه روش تدریس براساس دانش‌آموز محوری است. تأکید بر مهارت فکر کردن و فراهم ساختن محیط یاددهی ـ یادگیری از راهبردها و خط مشیهای مدرسه هوشمند است.بروز تحولات گسترده در زمینه کامپیوتر و ارتباطات، تغییرات عمده‌ای را در عرصه‌های متفاوت حیات بشری به دنبال داشته است. در سالیان اخیر فناوریهای اطلاعات و ارتباطات، بیشترین تأثیر را در حیات بشریت داشته‌اند. دنیای ارتباطات و تولید اطلاعات به سرعت در حال تغییر بوده و داده و اطلاعات به سرعت و در زمانی غیرقابل تصور به اقصی نقاط جهان منتقل و در دسترس استفاده‌کنندگان قرار می‌گیرد. بدون شک مهمترین و در عین حال بزرگترین پیشرفت در زمینه فناوری اطلاعات و ارتباطات به ابداع اینترنت، برمی‌گردد.
فناوری اطلاعات و ارتباطات، تحولات گسترده‌ای را در تمامی عرصه‌های اجتماعی بشریت به دنبال داشته و تأثیر آن بر جوامع بشری به گونه‌ای است که جهان امروز به سرعت در حال تبدیل به یک جامعه اطلاعاتی است. جامعه‌ای که در آن دانایی و میزان دسترسی و استفاده مفید از دانش،‌ دارای نقش محوری و تعیین کننده است.
فناوری اطلاعات، به عنوان عمده‌ترین محور تحول و توسعه در جهان منظور شده است. کامپیوتری شدن بسیاری از امور جاری مردم، انجام بسیاری از کارهای روزمره بانکی با استفاده از اینترنت و شبکه‌های ارتباطی در منزل، آموزش الکترونیکی و مجازی و عدم نیاز به حضور در کلاسهای درس، توسعه و ترویج تجارت الکترونیکی از دستاوردهای فناوری اطلاعات است و در رفاه و آسایش مردم نقش دارند.
امروزه مدیریت دانش در نظامهای اطلاع‌رسانی کامپیوتری به صورت قابل ملاحظه‌ای مورد توجه قرار گرفته است. سازماندهی و مدیریت دانش و به دنبال آن مدیریت اطلاعات، نقش اساسی را در انتقال دانش فردی به دانش سازمانی ایفا می‌کنند. همچنین مدیریت اطلاعات و منابع آموزشی در محیط آموزش الکترونیکی اهمیت ویژه‌ای دارد. از آنجا که نظامهای یادگیری الکترونیکی اطلاعات بسیاری را نگهداری می‌کنند،‌ ایجاد این چنین محیطهایی باید به گونه‌ای انجام شود که کاربران بتوانند از اطلاعات موجود استفاده مفید و مؤثری داشته باشند.
آموزش، رکن اصلی در توسعه پایدار هر کشور است و آموزش الکترونیکی، امروزه از جدیدترین‏، مؤثرترین و مطمئن‌ترین روشها در توسعه آموزشهای فردی و سازمانی است.
سیستم نوین آموزش الکترونیکی فواید و مزایای منحصر به فردی را برای افراد، سازمانها و مراکز آموزشی به همراه دارد. در گذشته تمامی آموزشهای کارکنان در شرکتها و سازمانها به شیوه کلاسهای حضوری برگزار می‌گردید که در آن محوریت کلاس با مربی آموزش بود. با ظهور اینترنت، آموزش الکترونیکی باعث گسترش دامنه آموزش و باعث به اشتراک گذاشتن دانش و اطلاعات شد.
قرن 21 به سمتی می‌رود که اکثر مشاغل به دانش و مهارتهای کامپیوتری نیاز خواهند داشت. ورود به این عرصه به نوع جدیدی از آموزش نیاز دارد که با آموزش سنتی کنونی همخوانی ندارد. مدتی است برخی کشورهای جهان به تأسیس مدارس الکترونیکی یا مدارس هوشمند دست زده‌اند. در مدارس هوشمند کامپیوتر در نحوه تدریس و ارزشیابی تأثیر می‌گذارد و برنامه‌های درسی را تا حدودی تغییر می‌دهد. ولی در عین حال کارکردهای اجتماعی مدارس بر جای خود باقی می‌ماند چون در روابط اجتماعی به دانش‌آموزان یاری می‌رساند. در این مدارس دانش‌آموزان می‌توانند با منابع علمی جهان و معلمان و بچه‌های مدارس دیگر ارتباط برقرار کنند.
مدرسه هوشمند مدرسه‌ای فیزیکی است و کنترل و مدیریت آن، مبتنی بر فناوری کامپیوتر و شبکه انجام می‌گیرد و محتوای اکثر دروس آن الکترونیکی و سیستم ارزشیابی و نظارت آن هوشمند است. در چنین مدرسه‌ای یک دانش‌آموز هوشمند، با صرف وقت بر روی موضوعات به شکل مستمر، منابع و قابلیتهای اجرایی خود را توسعه و تغییر می‌دهد و این نکته‌ای است که به مسئولان مدرسه اجازه می‌دهد تا با توجه به تغییرات به وجود آمده و افزایش سطح اطلاعات دانش‌آموزان، آنها را برای اخذ اطلاعات جدید آماده نمایند.
مدرسه هوشمند مدرسه‌ای است که جهت ایجاد محیط یاددهی ـ یادگیری و بهبود نظام مدیریتی مدرسه و تربیت دانش‌آموزان پژوهنده طراحی شده است.
مدرسه هوشمند مؤسسه آموزشی است که در جهت فرآیند یادگیری و بهبود مدیریت به صورت سیستمی نظام یافته بازسازی شده تا کودکان را برای عصر اطلاعات آماده سازد.
دانش‌آموزان در مدرسه هوشمند نقش یاددهنده و یادگیرنده را برعهده دارند. در این مدرسه، برنامه درسی محدودکننده نیست و به دانش‌آموزان اجازه داده می‌شود از برنامه‌های درس خود فراتر گام بردارند. در این مدرسه روش تدریس براساس دانش‌آموز محوری است. تأکید بر مهارت فکر کردن و فراهم ساختن محیط یاددهی ـ یادگیری از راهبردها و خط مشیهای مدرسه هوشمند است. هفت اصل کلیدی در مدارس هوشمند عبارتند از: 1)دانش خلاق 2)استعداد یادگیری 3)توجه به فهم مطالب 4) آموختن با هدف تسلط و انتقال آن 5) ارزیابی آموخته‌ها به شکل متمرکز 6) غلبه بر مشکلات 7) مدرسه به عنوان یک سازمان آموزشی.
در مدارس هوشمند کامپیوتر جایگزین تخته سیاه و CD جای دفتر مشق را می‌گیرد. دانش‌آموزان می‌توانند از طریق اینترنت اطلاعات بسیاری را درباره هر موضوع که بخواهند بدست آورند. در این سیستم معلم و شاگرد هر دو تولید محتوای الکترونیکی و درس را به صورت CD ارائه می‌کنند. در این مدارس آموزش منحصر به معلم نیست و دانش‌آموز نقش اساسی در آموختن مباحث علمی دارد. دبیران با استفاده از محتوای درسی الکترونیکی موجب تفهیم بهتر مطالب درس و صرفه‌جویی در وقت می‌شوند و دانش‌آموزان هم این فرصت را دارند که توانایی و قابلیتهای خود را آشکار و به تولید محتوا بپردازند.
در این گونه مدارس کسب موفقیت دست‌یافتنی است و میزان آن به تلاش و پیگیری دانش‌آموزان و هدایت صحیح و جهت دار بستگی دارد. در این روش روح پژوهش و جست‌وجوگری،‌ جایگزین روحیه بی‌هدف دانش‌آموز خواهد شد. در این روش رکن اصلی برای هرگونه تغییر، تغییر در فکر است و ابزار و امکانات تنها وسیله‌ای برای جامه عمل پوشاندن به افکار هستند.
در مدارس هوشمند معلمان می‌توانند به جای اینکه تلاش کنند خودشان پاسخی برای پرسشهای دانش‌آموزان پیدا کنند، از آنها بخواهند پاسخ پرسشهایشان را در کامپیوتر پیدا کنند و برای بقیه بازگو کنند.
مدارس هوشمند مدارسی هستند که مبانی توسعه آنها استفاده از فناوریهای نوین اطلاعات و ارتباطات می‌باشد و تفاوت آن با مدارس مجازی این است که در این مدارس دانش‌آموزان باید حضور فیزیکی داشته باشند اما در مدرسه مجازی، دانش‌آموز و معلم می‌توانند کیلومترها از هم فاصله داشته باشند. معلمان مدارس هوشمند الزامی به متخصص بودن در حوزه IT ندارند بلکه باید بتوانند از سیستم این مدرسه مطلع باشند و از امکانات آن خوب استفاده کنند. معلم باید خوب بداند که منابع در کجاها وجود دارند که وقتی دانش‌آموزان سؤالی مطرح کردند آنان را به منابع موردنظر راهنمایی کند.
ارتباط والدین با مدرسه، از طریق کامپیوتر انجام می‌گیرد و این امکان را دارند که با مدیر یا معلمان مدرسه ارتباط برقرار کنند و از وضعیت تحصیلی فرزند خود آگاه شوند.
کتابخانه این مدرسه، یک کتابخانه الکترونیکی است و دانش‌آموز می‌تواند به صورت Online از آن استفاده نماید. محیطهای گفت‌وگو، بحث و پرسش و پاسخ به صورت همزمان و ناهمزمان دراین مدرسه فعال است.
افزایش استفاده ازکامپیوتر در آموزش به یک نیاز تبدیل شده است. ما برای عقب نماندن از قافله جامعه جهانی که به سرعت نقش رایانه‌ها را در مشاغل گسترش می‌دهد به سیستم آموزش متناسب این عصر نیازمندیم. اما از این موضوع نیز نباید قافل باشیم که استفاده از انواع نرم‌افزارها و محتواهای آموزشی غیراستاندارد می‌تواند لطمات جبران‌ناپذیری به آموزش وارد و یادگیرندگان را دچار سردرگمی کند. برای ایجاد مدرسه هوشمند و یا کلا ورود فناوری اطلاعات به مدارس وزارت آموزش و پرورش باید به دنبال ایجاد بانکهای اطلاعاتی قوی و هماهنگ باشد که بتواند شبکه آموزشی قوی استاندارد را اتخاذ کند تا خدمات محتوایی و آموزشی را به راحتی در دسترس مدرسه قرار دهد. با امید به اینکه مدارس هوشمند راهی باشد در جهت رشد فکری دانش‌آموزان این مرز و بوم.
منبع: www.sair.ir



تاريخ : چهارشنبه ٢٩ تیر ۱۳٩٠ | ۱٢:۱٥ ‎ب.ظ | نویسنده : دبیرستان هیات امنائی نبی اکرم(ص)-معاونت فناوری | نظرات ()

فعالیتهای حوزه معاونت فناوری آموزشی دبیرستان نبی اکرم (ص)واهداف راهبردی

به نام خدا

   اهم فعالیتهای حوزه معاونت فناوری اموزشی دبیرستان هیات امنایی نبی اکرم(ص) :

     دبیرستان نبی اکرم (ص) در ابتدای سال تحصیلی 89/90 آزمایشگاه فیزیک وشیمی غیر فعالی داشت  که دانش اموزان وهمکاران رغبت حضور وفعالیت در ان را نداشتند  لذا ما بر ان شدیم تا با تلاش وهمت بروز رسانی و کاربردی نماییم.

آزمایشگاه فیزیک

اولین قدم در این راستا این بود که با تهیه کابینت هایی ونصب آنها برای آزمایشگاه فیزیک کابینت ها را بانظم وترتیب خاصی و با توجه به کاربرد و محتوای درس فیزیک به سه گروه: الکتریسیته ساکن _ مکانیک و نور تقسیم نموده وبه نحوی چیدمان آن را سامان دادیم که هر گاه شخصی نیاز به وسیله ای داشت بدون سردرگمی و به آسانی آن را بیابد و جهت ایجاد انگیزه بیشتر و استفاده از دنیای مجازی یک رایانه به همراه یک ویدیو پروژکشن و پرده ، آن در آزمایشگاه مذکور نصب کردیم تا دبیران محترم هر یک بتوانند ضمن این که از آزمایشگاه واقعی و کاربردی فیزیک استفاده نمایند  از دنیای آزمایشگاه مجازی استفاده کرده و لذت دو چندانی برای دانش آموزان ایجاد گردد وسبب میل و رغبت بیش از حد آنان شود همه این تلاش ها موجب شد تا این که امروزه ما خوشبختانه شاهد حضور همیشگی در آزمایشگاه تخصصی فیزیک هستیم وهمچنین تعداد زیادی نرم افزار خریداری شده تا مورد استفاده همکاران ودانش اموزان عزیز قرار گیرد.

   آزمایشگاه شیمی :

از آنجایی که مواد شیمیایی شرایط خاص خود را ( آتش سوزی و ....) دارند لذا باید یکسرسی تدابیر خاص به لحاظ امنیتی و هم به لحاظ این که از خود تراوشو از خود تبخیر دارند و نیز عوارض حساسیتی مانند (اسم و....) را در بر دارند اعمال گردد وضمن این که می بایستی آزمایشگاه را فعال کرده برخود لازم می دانستیم که از امنیت و سلامت دانش آموزان غافل نباشیم . لذا برآن شدیم که نظم وترتیب آزمایشگاه را افزایش داده وبرای جلوگیری از سردر گمی واتلاف وقت همکاران در ساعات آموزشی مواد را باتوجه به محتوا وخواص وویژگی های منحصر به فرد دسته بندی نماییم و همچنین لیست آزمایش های ی که باید در طول سال انجام شود توام با مواد و وسایل لازم و شرح آزمایش ها با اولویت بندی خاصی بر روی دیوار نصب نموده ایم و هم چنین یک رایانه و به همراه یک ویدیو پروژکشن در آزمایشگاه قرار دادیم تا همزمان دبیران محترم ودانش آموزان از آزمایشگاه مجازی نیز استفاده کنند و انگیزه لازم جهت حضور همکاران فراهم شود . که خوشبختانه همین طور نیز شد  دبیران برای حضور در آزمایشگاه هااز قبل نوبت گرفته و ضمناٌ به جهت تهویه مواد متصاعد شده از مواد آزمایشگاهی فنی دیگر نصب نمودیم  وعلاوه بر موارد ذکر شده تعدادر زیادی نرم افزار مربوط به درس های مختلف از جمله دروس شیمی خریداری شد تا هرگاه همکاری لازم دانست ، استفاده نماید ضمناٌ کامبیز مرادی  رتبه اول در مسبقات آزمایشگاهی شیمی را در شهرستان کسب نموده است .

 سایت کامپیوتر:

در دهه اخیر دستاورد های نوین علمی و ورود فناوری اطلاعت و ارتباطات موجب تحولات عظیمی وشگرفی در عرصه های مختلف زندگی روزمره بشری ونهادهای اجتماعی ،اقتصادی ،علمی واموزشی شده است ودر مدت محدودی دستاوردهای گسترده ای در حوزه های علمی وپژوهشی تعاملات ملی وبین المللی ، کار آفرینی را به همراه داشته است . در این مدت نظام اموزشی کشور تلاش کرده است تا نسبت به شناخت و کاربست این فناوری اقدام وبا هوشمندی ،ورود آن را در اموزش وپرورش مدیریت نماید ، به گونه ای که با بکار گیری این فناوری از مزیت نسبی آن برخوردار و از تهدیدهای ویران گر  آن پیشگیری ومصون سازی لازم را داشته باشد .

به همین جهت به منظور تحقق اهداف موفق الذکر ، معاونت فناوری وآموزشی دبیرستان نبی اکرم (ص) امور زیر را در نیم سال اول تحصیلی 89/90 انجام داده است :

1-  ره اندازی اتصال اینترنت پرسرعت adsl با سرعت kb 128

2-  خرید سیستم مدرن واضافه کردن به سایت مدرسه

3-  خریداری صندلی وهمچنین نصب پرده تمامی کلاس ها

4-  نصب وایت برد در سایت کامپیوتری وازمایشگاه شیمی وفیزیک

5-  فراهم نمودن پست الکترونیک برای دانش آموزان ودبیران متقاضی

6-  ایجاد زیر ساخت مناسب جهت راه اندازی سیستم الکترونیکی مدرسه

7-  فراهم نمودن دسترسی  دانش آموزان به محتوای الکتریکی دروس کتب درسی  وازمایشگاه مجازی  در سایت رشد (www.roshd.ir )

8-  ترغیب دانش اموزان به ثبت نام در سایت رشد برای اموزش تجارت الکترونیک

9-  ترغیب دانش آموزان به وبلاگ نویسی

10-                     تهیه برنامه های نرم افزاریی کاربردی برای سایت

11-                     تقسیم زمانی در طول هفته جهت ورود دانش آموزان در طول هفته  جهت کا ر با رایانه واتصال به اینترنت   

12-                     غنی سازی اوقات فراغت داتش آموزان و همکاران و اخذ نمونه سوالات در سایت رشد

13-                     استفاده از یک سیستم سیار (نوت بوک ) و پروژکشن سیار جهت استفاده همکاران در  امور مورد تقاضای دبیران .

14-هوشمند کردن 3کلاس درس دراسفندماه

 اهداف راهبردی معاونت فناوری وآموزشی در نیمه دوم سال تحصیلی 89/90

1-  خرید تعدادی رایانه پر قدرت برای دبیران به همراه نصب کارت tv جهت بهره گیری از تصاویر شبکه آموزش صدا وسیما از طریق ویدیو پروژکشن منصوبه در کلاس درسی برای دانش آموزان

2-  خرید وبهره گیری از دستگاه ضبط صدا و دوربین عکاسی دیجیتال جهت گسترش فعالیت های پژوهشی در مدرسه و تولید محتوای مالتی میدیا

3-  استفاده از سایر فناوری ها در عرصه آموزش

4-  ایجاد زمینه خلاقیت نوآوری در دانش آموزان

5-  ایجاد زمینه برای تحقق نرم افزاری

6-  ونهایتاٌ ایجاد آمادگی در دانش آموزان جهت استفاده از دولت الکترونیکی ، تجارت الکترونیکی ، آموزش بهداشت الکترونیکی . ضمناٌ ایجاد وبلاگ برای (دبیرستان هوشمند نبی اکرم (ص) ) .

 باشد  که این تلاش گامی هر چند کوچک اما اثر بخش در جهت اعتلای فرهنگ وافزایش کیفیت تحصیلی دانش آموزان  دبیرستان نبی اکرم (ص)باشد 

معاونت فناوری وآموزشی دبیرستان هیات امنایی نبی اکرم (ص)

                                                ((اسماعیل آیینی ))       



تاريخ : چهارشنبه ٢٩ تیر ۱۳٩٠ | ٩:٠٤ ‎ق.ظ | نویسنده : دبیرستان هیات امنائی نبی اکرم(ص)-معاونت فناوری | نظرات ()

تمرکز:

یادگیری تمرکز یک عامل کاملا ضروری برای موفقیت است. منظور ما از تمرکز آن است که وقتی کاری را شروع می کنید، آنرا ادامه دهید تا به پایان برسانید. مثلا اگر گزارشی را می نویسید در حین کار از جای خود برنخیزید ، کار دیگری انجام ندهید ، به تلفن جواب ندهید و تمامی چیزهای دیگر را فراموش کنید. فرض کنید به شما اجازه بلند شدن از جایتان را نخواهند داد ، مگر آنکه کار خود را به اتمام برسانید.بخش مهمی از تمرکز تمرکز ذهنی است ، سعی کنید فقط در مورد کاری که انجام می دهید فکر کنید ، در مقابل این تمایل که در مورد چیزهای دیگر فکر کنید بایستید. آمار نشان می دهد که اگر کاری با تمرکز انجام نشود معمولا ۴ برابر زمان بیشتری را اشغال می کند. بنابرین با تمرکز می توانید زمان انجام هر کار را به حداقل برسانید.قبل از شروع هر کاری تمامی ابزار لازم برای آنکار را فراهم کنید تا در حین کار مجبور به ترک صندلی خود نباشید.

یکی از رایج ترین اشتباهات در میان مدیران آن است که سعی می کنند چندین کار را بطور همزمان انجام دهند و این نه تنها سرعت انجام کارها را افزایش نمی دهد بلکه باعث بیشتر شدن زمان انجام کارها می شود. پس عادت کنید که کاری را بطور کامل انجام دهید و سپس بدنبال کار دیگری بروید. با رعایت همین نکته ساده و یکساعت کار با تمرکز کامل می توانید زندگی خود را متحول کرده و خیلی سریعتر پیشرفت کنید.

● انجام کارهای مشابه با هم

اگر در طول روز کارهای مشابه و تکراری دارید، تمامی آنها را جمع کرده و سپس آنها را با هم انجام دهید. اگر باید چندین تماس تلفنی بگیرید، تمامی آنها را پشت سر هم انجام دهید. اگر باید چندین فاکتور صادر نمایید تمامی فاکتورها را بطور متوالی صادر کنید. با تکرار کاری مشابه سرعت شما بیشتر می شود ، بنابرین صدور ۵مین فاکتور زمان کمتری را اشغال خواهد کرد. برای انجام کارهای مشابه بطور همزمان شاید لازم باشد تغییراتی در روال کاری شرکت بدهید ، مثلا به مشتریان خود بگویید تمامی سفارشات فقط بین ساعات ۴ ۳ بعدازظهر ارسال خواهد شد.

 



ادامه مطلب
تاريخ : چهارشنبه ٢٩ تیر ۱۳٩٠ | ۱٢:٠۸ ‎ق.ظ | نویسنده : دبیرستان هیات امنائی نبی اکرم(ص)-معاونت فناوری | نظرات ()

جناب آقای پوریا شکری دانش آموز سال اول108

افتخار عضویت درتیم فوتبال نوجوانان خورشیدشهرستان قروه توسط حضرتعالی موجب افتخار دانش آموزان وکارکنان این دبیرستان است

مدیریت دبیرستان هیئت امنایی نبی اکرم(ص)



تاريخ : دوشنبه ٢٧ تیر ۱۳٩٠ | ۸:٥٦ ‎ق.ظ | نویسنده : دبیرستان هیات امنائی نبی اکرم(ص)-معاونت فناوری | نظرات ()

درسایه ی زحمات وتلاشهای دبیران گرانقدرودانش آموزان سخت کوش دبیرستان هیات امنائی نبی اکرم باکمال افتخاربه اطلاع می رساندکه پس ازبرگزاری امتحانات نهائی وداخلی دانش آموزان این واحدآموزشی درزمینه ی درصدقبولی به شرح ذیل رشدداشته اند:

درسال اول 83/2%

سال سوم ریاضی فیزیک65/29%

سال سوم علوم تجربی:94/1%

و.......

دانش آموزان وهمکاران عزیزخسته نباشید

مدیریت دبیرستان هیات امنائی نبی اکرم(ص)



تاريخ : پنجشنبه ٢۳ تیر ۱۳٩٠ | ٧:٠٥ ‎ب.ظ | نویسنده : دبیرستان هیات امنائی نبی اکرم(ص)-معاونت فناوری | نظرات ()

قابل توجه دانش آموزان سال اول ودوم :

بدینوسیله به اطلاع می رساندچهارمین دوره کلاسهای تقویتی دبیرستان دردروس:ریاضی فیزیک شیمی عربی زبان درسال اول وریاضی شیمی وفیزیک درسال دوم ازمورخ15/5/1390لفایت31/6/1390برگزارمی گرددشایسته است دانش آموزان علاقمندجهت تقویت بنیه ی علمی خودجهت سال تحصیلی آینده دراسرع وقت به معاون مربوطه مراجعه نمایند

دبیرستان هیات امنائی نبی اکرم(ص)



تاريخ : پنجشنبه ٢۳ تیر ۱۳٩٠ | ٦:٥٥ ‎ب.ظ | نویسنده : دبیرستان هیات امنائی نبی اکرم(ص)-معاونت فناوری | نظرات ()

ورزشکارمحترم جناب آقای علی اسدی دانش آموزسال سوم انسانی

کسب افتخارعضویت درتیم منتخب فوتسال دانش آموزان استان کردستان وکسب  مقام اول درمسابقات لیگ فوتسال دانش آموزان پسرمنطقه 4کشورتوسط حضرذتعالی موجب افتخارومباهات ماست

مدیریت دانش آموزان وکارکنان دبیرستان هیات امنائی نبی اکرم(ص) 



تاريخ : چهارشنبه ٢٢ تیر ۱۳٩٠ | ۸:۱۳ ‎ق.ظ | نویسنده : دبیرستان هیات امنائی نبی اکرم(ص)-معاونت فناوری | نظرات ()

مدارک لازم جهت ثبت نام درسال چهارم دبیرستان

1-گواهی قبولی سال سوم متوسطه ودوبرگ فتوکپی آن

2-کارنامه فارغ التحصیلی دوره متوسطه

3-اصل شناسنامه بادوبرگ فتوکپی آن

4-عکس 4*3به تعداد12قطعه پشت نویسی شده

6-پرداخت حق بیمه وبهای کتب درسی براساس مبلغ مصوب

7-پوشه آبی دوبرگ وگیره

مدارک لازم جهت ثبت نام درسال دوم و سوم دبیرستان

1-گواهی قبولی سال دوم یاسوم ویک برگ فتوکپی آن

2-اصل شناسنامه وکارت ملی بادوبرگ فتوکپی آن(15سال به بالا شناسنامه بایدعکس دارباشد)

5-عکس 4*3به تعداد12قطعه پشت نویسی شده

6-پرداخت حق بیمه براساس مبلغ مصوب

7-پوشه زردرنگ دوبرگ

مدارک لازم جهت ثبت نام درسال اول دبیرستان

1-گواهی قبولی سال سوم راهنمائی ودوبرگ فتوکپی آن

2-توصیه نامه ی تحصیلی راهنمائی بادوبرگ فتوکپی آن

3-اصل شناسنامه بادوبرگ فتوکپی آن(15سال به بالا شناسنامه بایدعکس دارباشد)

4-کارت واکسیناسیون مرکز بهداشت محل

5-عکس 4*3به تعداد6قطعه

6-پرداخت حق بیمه وبهای کتاب برنامه ریزی براساس مبلغ مصوب

7-پوشه سبزرنگ دوبرگ

8-حضور یکی ازوالدین همراه دانش آموز

 

 

 



تاريخ : چهارشنبه ٢٢ تیر ۱۳٩٠ | ۸:٠٧ ‎ق.ظ | نویسنده : دبیرستان هیات امنائی نبی اکرم(ص)-معاونت فناوری | نظرات ()

     با ورود آدمی به هزاره سوم و پشت سر گذاشتن عصر ارتباطات، اطلاعات ، زمان نقش بسیار تعیین کننده ای برای ادامه حیات و ماندگاری در عرصه های جهانی دارد. امروزه سرعت یکی از مهمترین عناصر موثر در پیشرفت شتاب آور فن آوری در موج سوم محسوب می شود. در این دوره پردازش اطلاعات شتابی بی نهایت به خود گرفته است که از پیامدهای آن می توان به رفع مشکلات مخاطب در کوتاه کردن دسترسی به محصولات و خدمات اشاره کرد. در گذر این تحولات شگرف فضای مجازی به عنوان حلقه اتصال دهنده نهادها و سازمان ها به جامعه، همچنین عامل پیوند دهنده فرهنگ ها، سنن، آرا و نظرات جوامع و عنصر اصلی ارتباط ملت ها، نبض تپنده ذهنیت جهانی محسوب می شود.

  حال که در سالهای آغازین عصر اطلاعات ایستاده ایم و شبکه های اطلاع رسانی هر روز بر افکار عمومی تاثیرات پی در پی و بی امان می گذارد و اطلاعات به صورت روز افزون بر سراسر جهان گسترش یافته و اهمیت و ضرورت امواج و اطلاعات هر روز بیشتر احساس می شود،. در دنیایی که همه جوانب آن به سرعت رنگ کهنگی به خود می گیرد و با اطلاعات تازه تر همه چیز، هر لحظه نو می شود، سازمان ها باید از حالت سنتی خود خارج شده و ضرورت های زمانه ای را که در آن قرار دارد، درک کند.امروزه فن آوری با نرخ فزاینده و به صورت تصاعدی در حال رشد است. قانون مور (MOORS LAW) در این مورد می گوید: قدرت محاسباتی رایانه ها هر ۱۸ ماه دو برابر می شود. قانون “مت کالف” (MATCALF) نیز می گوید: میزان رشد یک شبکه به میزان توان دوم استفاده کنندگان از آن شبکه است و در نهایت قانون گیلدرز (GILDERS) می گوید: مسیرهای ارتباطی شبکه ها هر ۱۲ ماه سه برابر می شود. همانگونه که از مثالهای فوق بر می آید سرعت رشد فن آوری اطلاعات بسیار زیاد بوده و این امر در تمامی پدیده ها از جمله سازمان های دولتی وموسسات خصوصی تاثیرات شگرفی بر جای می گذارد. در عرصه رقابت جهان امروز انتظارات شهروندان نیز در مورد خدمات، محصولات و نحوه کیفیت و ارائه آن به طور روز افزون در حال تغییر است. سازمانها نیز باید بتوانند پاسخ گوی این نیازها باشند.

 در واقع بهره گیری ازفضای مجازی شیوه ای برای سازمان ها به منظور استفاده از فن آوری اطلاعات است که با افراد تسهیلات لازم جهت دسترسی مناسب به اطلاعات و خدمات دولتی به اصلاح کیفیت آن و ارائه فرصت های گسترده برای مشارکت در فرآیندها و نمادهای مردم سالاری می دهد. تغییر مفهوم با توجه به تحولات در جنبه های پاسخگویی، مسئولیت پذیری، شفاف سازی و … در این میان مفهوم کار و کارکنان نیز رنگ و بوی دیگری به خود می گیرد.

 در این راستا مفهوم اوقات کاری شناور پاسخ به نیازی است که ما آن را نتیجه رویکرد الزامی سازمان های نوین اطلاعات و ارتباطات (ICT) می دانیم  به منظورایجاد سازمان الکترونیک و در نهایت دولت الکترونیک گام اول ایجادوتعریف ساعات کارشناوربرای کارمندان،توسعه ی دورکاری وگسترش پیشخوان های خدمات دولت الکترونیک برای استفاده کنندگان ازخدمات سازمانهای دولتی وخصوصی است.



تاريخ : یکشنبه ۱٩ تیر ۱۳٩٠ | ۱٢:٢٧ ‎ب.ظ | نویسنده : دبیرستان هیات امنائی نبی اکرم(ص)-معاونت فناوری | نظرات ()

جناب آقای حسین آقازاده همکارفرهیخته:

ازاینکه جنابعالی نسبت به انجام طرح های تحقیقاتی احساس مسئولیت نموده وطرح اقدام پژوهی خودررادررابطه بادانش آموزان سال دوم ریاضی فیزیک این واحدآموزشی انجام داده ایدسپاسگزارم

                                         مدیردبیرستان هیات امنائی نبی اکرم(ص)



تاريخ : جمعه ۱٧ تیر ۱۳٩٠ | ٦:٠٢ ‎ب.ظ | نویسنده : دبیرستان هیات امنائی نبی اکرم(ص)-معاونت فناوری | نظرات ()
  • پاپو مارکت | بک لینک